torsdag 23 februari 2012

Sekatör och gummistövlar

Vädret i Skåne har verkligen inneburit tvära kast de senaste veckorna. Idag har det nästan känts som vår i luften, med sol och flera plusgrader. Jag hade tur och fick skjuts hem från jobbet idag, vilket innebar att jag kom hem nästan en timme tidigare än vanligt och hann vistas en rejäl stund i trädgården. Den första riktiga rundan i år med sekatör och gummistövlar, - så fullkomligt underbart!


Under hösten låter vi allt vissna ner utan att städa upp speciellt mycket, så det finns alltid rejält med jobb att göra till våren. Det är kanske lite tidigt att sätta igång med stor vårstädning redan nu, men lite gammalt skräp klippte jag iallafall bort. Härligt att vara "back in business"!

10 kommentarer:

  1. Men det är ju såååå svårt att låta bli. Skiner solen så vill man ju bara sätta igång med allt!
    hoppas på härligt väder i morgon också!!!! ha det gött!

    SvaraRadera
  2. Precis så, back in business, kände jag också idag. Yes!

    Vår gräsmatta är väldigt kladdig just nu så egentligen ska man inte gå så värst mycket på den men vem kan låta bli?
    Jag plockade lite nedfallna björkgrenar på några ställen, letade vårblommor, plockade hundbajs, räknade fiskarna och sen gick jag in i Lugnet. Underbart!
    Jag har verkligen inte tid att jobba igen nästa vecka.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja men så olika det kan vara! Här kom det snösslask och vi har ännu hur mycket snö som helst fast det varit blidväder i flera dagar.

    SvaraRadera
  4. Ja det var verkligen en underbar dag igår:)
    ha en go kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Jaaaa! Det är vår i luften. Underbara känsla! Nu kan det väl bara gå åt ett håll va?

    Btw - murgröna ligger etta på min inköpslista i vår. Fast man kanske kan hitta nån ranka vid nåt ödetorp i Glesbygd om man vill komma billigt undan ;)

    Snart helg. Kanske t.o.m. läge för trädgårdshelg!

    SvaraRadera
  6. Du har en fin tid att se fram emot i din trädgård. Jag har ingen:( men bor ett stenkast från en jättefin stadspark...som bla blivit vald till Sveriges finaste för några år sedan. Jag får ta mig en liten tur imorgon i vårsolen och se vad som är på gång där:))
    Kram Maria<3

    SvaraRadera
  7. Japp, idag kändes det verkligen som en riktig vårdag. Det trodde jag inte när jag somnade igår och vinden och regnet piskade mot rutan.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  8. Härligt! Man känner verkligen hur livsandarna återvänder, så härligt väder :)
    Kan inte heller låta bli att starta så smått redan nu :)
    Ha det fint/Marie-Louise

    SvaraRadera
  9. Flinar lite för mig själv nu.
    Snart börjar det, det riktiga trädgårdslivet=))
    Kan tänka mig att du kommer att njuta till 100%!!

    SvaraRadera
  10. Hej jag har följt din blogg ett tag men det är första gången som jag lämnar ett litet spår efter mig:) Precis som du längtar jag efter att få sätta fingrarna i trädgården. Kan ju knappt hålla mig, längtar....

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!