tisdag 29 november 2011

Nusnäs

Vår enda adventsljusstake valde naturligtvis att vägra fungera när jag skulle sätta upp den i lördags kväll... Förvisso var det en äldre loppisvariant, men ändå.

Det blev till att införskaffa en ny under söndagen. Valet föll på en Nusnäs-modell med fyra ljus. (En numera ganska klassisk modell i "Blogglandia".) Jag tycker om modellen, gillar att den är lite gammeldags och att den tar lagom stor plats i vårt ganska lilla köksfönster.


Nu är nästa problem att försöka komma ihåg hur "tajmern" fungerar, - det lyckas jag alltid glömma varje år...

15 kommentarer:

  1. Ja, den ljusstaken är jättefin! Nu finns ju så många varianter! Alltid bra när de inte tar för stor plats också!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Den modellen är så söt. Den ska jag också ha i mitt köksfönster när jag byggt ut köket. Sisådär en 150år framåt i tiden, med andra ord.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Den är fin! Jag har ingen men om jag behöver köpa mig en ny så skulle det kunna bli en sådan.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja men visst är den fin!! Har den med levande ljus, och den får stå framme året om, för det har jag sett att dom har i Dalarna...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är den fin! Har en jag med och tycker som du att den är så bra i storlek, man får faktiskt plats med något mer i fönstret än adventsljusstaken :)/Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Snygga dessa ljusstakar. Nu funkade alla våra stakar så det bidde ingen ny...hi hi. En timer är ett måste i dessa tider. Ha det gått i myset från den fina staken. Kram maria

    SvaraRadera
  7. Den är vacker! Har inte sett såna här i Finland, men å andra sidan bor jag inte så nära varuhusen heller...

    SvaraRadera
  8. Så söt adventsljusstake!

    "Tajmer" ja. Har haft samma problem. Googlade lite innan jag fick rätt på det. Hur gjorde man man innan Internet?! :)

    Tack för senast förresten. Mycket trevligt. Gott att höra att du kom hem välbehållen!


    Hälsar Tamara

    SvaraRadera
  9. Den har 'Carl Larsson'- känsla, din fina adventsljusstake :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Tajmer, va fan, vi har våra tända dygnet runt, det är ju alltid mörkt när man är hemma nu för tiden!!

    SvaraRadera
  11. Ja de är så fina!
    Visst är det konstigt att vissa saker bara går sönder sådär, när de var hela när de packades ned?
    Något jag också undrar över är adventsstjärnan, varför hänger den alltid snett? Jag har slitit ut några pappstjärnor under åren och alla har hängt snett. Nu försöker jag inte längre krångla med gem eller andra försök till lösningar, den lyser i alla fall.
    Kramar
    /Cia

    SvaraRadera
  12. Var har du köpt din ljusstake? Den är jättefin. Jag lovade min man att inte köpa något nytt till jul detta år (han tycker vi har alldeles nog med julkartonger i förrådet), men jag tror inte han kommer att märka om jag smyger in en ny!! ;-)
    Mysig blogg!!!

    SvaraRadera
  13. Åh vilken härlig ljusstake!
    Och det här med tajmern, här har jag samma problem, kände verkligen igen mig!
    Kram

    SvaraRadera
  14. **Vilket fint köp., kommer att lysa fint i vintermörkret, kramen/Emma**

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!