onsdag 16 november 2011

Makalös himmel

I morse vaknade vi till 5 minusgrader här i nordöstra hörnet av Skåne, så nu är nog vintern på gång, trots allt. En fördel med kallt, klart väder är iallafall att det brukar bli makalöst vackra skådespel på himlen när solen går ner. Så blev det idag med.


Men eftersom jag arbetar heltid numera och pendlar till jobbet i en grannkommun, hann jag tyvärr inte hem medan det fortfarande fanns något vackert att fotografera. Dagens bild är tagen genom vårt sovrumsfönster vid den här tiden förra året, medan jag fortfarande gick hemma och var lyxhustru. (Oh, those were the days...) 

Genom det nakna syrénbuskaget skymtar den gamla smedjan, vars smedsbostad vi bor i. Så nära skulle man ha haft till jobbet! - Kanske dags att sadla om och bli smed?

8 kommentarer:

  1. Visst missar man en hel del vid heltidsjobb, man springer ikapp med klockan och hinner liksom aldrig stanna upp...önskar jag också kunde sadla om och jobba hemma på heltid! Smed kanske inte är så tokigt?
    Vi lunkar på....
    Eija

    SvaraRadera
  2. Så otroligt vackert! Ibland blir man helt nockad av naturen!

    Ljuvliga julrosor i förra inlägget!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Så härlig bild! Och vilket konstigt väder! Här har vi haft + grader imorse, när jag åkte till jobbet.
    Konstig, konstig...

    SvaraRadera
  4. VI hade också ca -5 i natt och morgonen var vacker. Jag gjorde så att jag tog kameran med mig till jobbet. Hann då ta ett par bilder på väg till jobbet.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så vackert, annars får du ta ett nattjobb... och inte sova så länge på dagarna.. nja, så kul är det nog inte!

    ha det fint i soluppgången.. eller nergången

    Kram Cajsas Faster

    SvaraRadera
  6. Så vackert. Ja himlen tar det mest otroliga färger och former. Tröttnar aldrig med att titta på himlen. Ha det så gott kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!