måndag 17 oktober 2011

Enkelt kökspiff

Det är väldans trevligt att pynta köket med varor som ändå hör hemma där: Vackra olje- och vinägerflaskor, pasta i glasburkar, vinflaskor, färska kryddor etc. Det är trevligt när det ser ut som att en mästerkock härskar där (även om så inte alltid är fallet). Dessutom är det ett enkelt och ganska billigt sätt att piffa till det och skapa hemtrevnad, tycker jag. 


Min största lycka just nu är att bananflugesäsongen börjar lida mot sitt slut, så att man äntligen kan låta frukt och grönt ligga framme igen. Jag är väldigt tålmodig på många sätt och vis, men bananflugor kan jag bara inte med...

8 kommentarer:

  1. Jag har också jättesvårt för bananflugor. Och det är faktiskt skönt att de försvann (nästan) när kylan kom.
    Just nu ser det i vårt kök ut att kaoshärskaren regerar i där! Disk här, kastruller där...., och jag sitter här och väntar att hasselbergspotatis blir klara, kanske skulle jag börja städa??
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. så fint du har piffat i köket.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  3. SÅ dryga de är de där flugorna! Här har de också börjat minska nu som tur är.

    Fint kökspiff! Jag fixade lite i sovrummet här om dagen men det känns inte bra förrän den stationära datorn är bortburen. Den funkar inte längre och vi klarar oss med våra bärbara nu.
    Hösten är lite mer innepiff tycker jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Detta kan man ju inte vara utan i köket, då menar jag inte flugorna...

    kram

    SvaraRadera
  5. ser gott ut hos dej! Kommer gärna förbi:)

    God natt!

    SvaraRadera
  6. Så himla fint! Vi lyckas aldrig hålla köket piffat, här är alldeles för lite yta, för många husdjur och för mycket böcker i travar för att det fungerar längre än en kvart typ. Men det är mycket vackert att titta på ;-)

    SvaraRadera
  7. Vinflaskor passar mig ypperligt,hehe!
    Skämt och sido, det är fint.
    Gör att det känns ombonat och levande med saker framme.
    Men just vindruvor hinner jag äta upp på vägen från affären. Bästa godiset för mig=))

    Fin dag till dig!

    SvaraRadera
  8. Ser franskt och gott ut :)

    Har helt glömt kolla färgkoden till dig! Ska ta tag i det ikväll, om jag kommer ihåg! :)

    Du får rota fram lite gamla böcker, man kan ha dem på en hylla ovanför dörren om inte annat.

    Kramar på dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!