tisdag 26 juli 2011

Ny chans på gubbar

Någon vidare jordgubbsskörd blev det ju inte i pallkragarna i år. (Jag misstänker fortfarande de hånflinande kajorna som kraxar omkring i trädgården mest hela tiden...) Däremot ser det ut som om vi får en andra chans att njuta mumsiga bär tack vare en ampeljordgubbsplanta, som jag köpte för halva priset tidigare i sommar och pillade ner i en gammal gjutjärnsgryta vid bakdörren. Här vaktar jag som en drake, kan ni tro!


Dagens aktivitet blir några vändor till soptippen med skräp i släp (som sambon galant manövererar in och ut genom grindstolparna). Märkligt vad snabbt man lyckas samla på sig ny bråte; det känns inte alls länge sedan vi var på tippen med flera lass senast. Att ha en egen lada på tomten är nog inte bra för oss, vi behandlar den verkligen som en soptunna modell större...

Idag dök artikeln om oss upp i Kristianstadsbladet. (Du kan tjuvläsa den här!) Jag har fortfarande inte riktigt kommit över att jag ser ut som hon den gröna i "Barbapappa" på alla bilder, haha! (Det måste ha varit ett rejält vidvinkelobjektiv på den kameran...)

13 kommentarer:

  1. Haha! Grön Barbapappa håller jag inte med om, men ni ser härligt ostylade ut, är det målarfärg jag ser på byxorna?! Love it!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  2. Men vilken fin artikel! Så kul att få se och läsa mer om ert härliga gamla hus! Och du är ju söt som en sockertopp! :) kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Jag läste om er. Ett avslappnat och naturligt reportage. Sånt gillar jag!
    Du ser väl inte ut som någon i Barbapappa? Nä, det tycker jag inte.

    Kul med jordgubbarna. Här blev skörden inte heller stor men så blir det ibland.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du ser inte alls ut som hon i barbapappa!!
    Håller med dom andra om att det i stället ser avslappnat och livsnjutande ut.
    Ni är coola tycker jag som släppte stan.

    Jag är ju en lattétjej jag, en sån där fåfäng rackare som trivs bland avgaser och alltid säger: Aldrig bo på landet=))
    Men vem 17 vet egentligen, livet kan ju vända!
    Det är det som gör livet så charmigt.

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Humoristiska och lyckliga bilder, ingen tecknad serievarning här inte!
    Hittade bara holländska gubbar i affären idag, du har tur du.

    kram Tina

    SvaraRadera
  6. Jättefint reportage om er i tidningen idag! Det var faktiskt min man som läste det och sa:
    - Är det inte den där bloggen du läser? Jo, han har koll på "mina" bloggar ;) eller iaf de som är så fina att jag berättar om dem :)
    MVH Annika

    SvaraRadera
  7. underbart och charmigt repotage, du ser ut som en glad skit helt enkelt;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Nu har jag läst det fina reportaget och tittat på de fina bilderna, så roligt att få se. Verandan var helt underbar tycker jag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Vad kul med artikeln! Många bra bilder på er.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej. Snokade runt och hittade din mysiga blogg. Vilket trevligt hus, och vad skönt med lantluft. Jag bor också i ett gammalt hus, närmare bestämt i min farfars hus. Kikar nog in till dig då och då. Hälsningar Eva L i Blekinge.

    SvaraRadera
  11. Ha, ha, du ser inte ut som någon i barbapappa men det kanske inte var den bäste fotografen! Gott med jordgubbar länge. Jag odlar mina i pallkrage och det fungerar toppen men de måste ha nät näe de börjar bli röda annars försvinner de snabbt!

    mvh

    louise

    SvaraRadera
  12. Härligt repotage. Jag gillar också er veranda. Precis en sådan jag själv skulle vilja ha.

    Ha det fint

    Åsa

    SvaraRadera
  13. Helena , med Helenas hem och trädgård, som jag var och träffade hade lagt ut stora plastormar vid sin hallonhäck och på altanen för att skrämma iväg skator. Och det lyckades.Kanske funkar på kajor också? Om man nu inte har ormfobi.. det är lite varning på det för min del:)

    Nu ska jag läsa om Barbagrön... ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!