måndag 20 juni 2011

Tvättmedelsburkar

För tillfället (och säkerligen ett tag till) har vi världens sunkigaste tvättstuga. Maskinerna står i det största rummet i källaren, som även härbärgerar den gamla oljetanken. Tanken är att tanken ska bort (kunde inte låta bli den formuleringen, hehe!) nu när vi inte värmer huset med olja längre. Att ta ut den gör man dock inte i en handvändning och absolut inte på egen hand. 

Drömmen är att fixa till hela rummet när tanken är borta, göra en trevlig tvättstuga och kanske till och med en hörna för badkar (som är det enda jag saknar från lägenheten i "Storstad"). Tills vidare är det enda trevliga här nere mina nya fina tvättmedelsburkar från Lyckliga Hildur i Kristianstad:


Burkarna säljs med små skopor i plåt som passar perfekt för att ösa upp tvättmedlet med. Sköljmedlet har jag hällt över i en sedan länge urdrucken fransk lemonadflaska. Lite roligare att tvätta blir det allt om man har fina saker runtomkring sig!

12 kommentarer:

  1. Så fint burkarna och flaskan! Håller verkligen med - mycket finare och mera inbjudande med dessa saker jämfört med fula plastförpackningar i grälla färger!

    Oj, en sån oljetank som tar sån plats! Då får ni härligt utrymme sen - vilken lycka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilka fina burkar! Jättebra med flaskan, men jag använder ingen sköljmedel. Däremot flytande tvättsåp. Så det är en bra idé. Jag har inte heller hunnit göra fint i tvättstugan. Men ditt inlägg motiverar mig igen!
    Ha det fint!
    Ute

    SvaraRadera
  3. Ser snyggt ut! Bara man inte är törstig och tar sig en hutt... men man blir len i truten;) Hi Hi

    Kul med så många tankar, även om du bara har en i källaren. Oj så roligt (urbota fjantigt) det här inlägget blev!

    Ha det fint. Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Snygga förvaringsburkar för tvättmedlet och flaskan är ju jätte bra till sköljmedlet. Jag tog idén att fylla det sistnämna i flaskor som egentligen är till för olja. Bra pip att dosera med.

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vi har också en supersunkig tvättstuga (fast de gör inte så mycket, det är maken som sköter tvättandet... ;D)

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  6. Ja det är fint med de burkarna :) Själv trycker jag in allt i det redan överfulla skåpet för att jag ska slippa se allt :)

    SvaraRadera
  7. Jag har oxå spanat in de tvättmedelsburkarna, så snygga, gillar att du har hällt upp tvättmedlet i en vacker glasflaska! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Snyggt med burkarna och flaskan!
    Tror faktiskt jag ska göra likadant!
    Ha en finfin tisdag. Kram.

    SvaraRadera
  9. Snygga!
    Undrar om jag inte ska unna mig ett par såna?
    Bara för snygghetens skull=))

    Passar på att önska dig en fin midsommar.
    Fattar inte att det redan är dags för midsommarfirande.
    Kanske har med åldern att göra, hehe!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad är dom fina. Vet du vilket firma som dom kommer ifrån? Dom blir jag bara tvungen att äga, hoppas på att jag kan få dom här i Danmark

    Kram från Åsa

    SvaraRadera
  11. Åh va fint det blev. Ska nog göra likadant! Håller med om att det nog blir roligare att göra något tråkigt om man har det fint omkring sig :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!