tisdag 21 juni 2011

Tungan rätt i munnen

Sent igår eftermiddag satte jag igång med målning av den nymurade öppna spisen. Jag fick maskeringstejpa lite här och där, men sen var det inte speciellt svårt att förvandla putsen från lergrå till vitaste vit med hjälp av specialfärg kallad silicat. Snyggt som attan blev det och fort torkade det, så jag hann dra på flera lager!

Jag hann knappt kliva av bussen efter jobbet i eftermiddag förrän jag började gå loss på nästa projekt: Att tapetsera in de utstickande delarna av brandskivan som finns bakom spisen för att skydda träväggarna. (Det är inte jättemycket som syns, men tillräckligt för att man inte ska vilja lämna det så.) Här fungerar inget mätande, utan jag får skära till tapeten efter spisens och skivans respektive kant när den är uppklistrad. Kladdigt och ojämt som bara den. Och tålamodsprövande...

"Du kanske ska äta något först," sa sambon, som på långt håll kan sniffa sig till när jag har lågt blodsocker. Han är allt bra klok han, för nog är det så att pilligt tapetklistrande och kvinnor (i synnerhet undertecknad) med lågt blodsocker definitivt inte är någon höjdarkombination... 


En smörgås och ett blogginlägg senare känner jag mig redo. Nu gäller det att hålla tungan rätt i munnen; håll tummarna för att jag har fina resultatbilder att visa er imorgon! 

7 kommentarer:

  1. Haha, japp jag ska hålla tummarna och ser framemmot bilderna! Lycka till!
    Ute

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå toppen!!
    Tror på dig!

    LYcka till! Marie

    SvaraRadera
  3. Spännande!
    Jag blir inte rolig när jag har lågt blodsocker, det kan jag lova.

    Ser fram emot resultatet.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhhh, så spännande!
    Väntar på bilder!

    Sommarhälsningar. Kram.

    SvaraRadera
  5. Blir säkert jättefint! :-)

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot att få se!
    Hihi, nä det där med lågt blodsocker funkar liksom inte alls för mig, i ngn situation. Rätt som det är kan jag få mat el fikaförslag från omgivningen :).

    Ha det gott, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Hihi... jag håller tummarna!!:)

    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!