måndag 28 mars 2011

Papperspyssel

Igår besökte jag och några kollegor scrapbookingmässan i Helsingborg. Nog skulle man kunna likna det vid att släppa in ett barn i en godisaffär; så mycket kul det finns på pysselmarknaden och vilket ha-begär man drabbas av! Nu sansade jag mig ganska duktigt den här gången, men en hel bunt nya fina pappersark blev det iallafall, och en jättesmidig pappersskärare (som jag kommer älska ännu mer när det är dags att massproducera julkort till hösten). 

Eftersom det fortfarande är ganska kallt, så kan jag inte riktigt använda mitt pysselrum nere i källaren utan att frysa näsan av mig (jag får nog ordna någon slags värmekälla där nere framöver), så nu under förmiddagen bredde jag ut mig rejält på köksbordet istället och lekte fram några färgglada påskkort.


Förr om åren brukade jag även scrappa med fotografier, men nuförtiden gillar jag faktiskt bäst att göra kort av olika slag till olika tillfällen. Resultatet blir inte alltid så lyckat, men det är iallafall vansinnigt meditativt att sitta och plocka, klippa, pyssla och klistra. Timmarna liksom bara försvinner utan att man fattar hur!

Städa undan efter sig är inte lika roligt; nu får jag nog ta fram dammsugaren...

11 kommentarer:

  1. Så sant! Att man drabbas av ett mäkta HA-BEGÄR såna gånger!! Men det är ju så fantastiskt kul att pyssla med papper, jag gör oxå kort nuförtiden, det känns kul att ge bort också.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort! Höll på att skriva kycklingar nu men det är kanske tuppar du klistrat, de är iaf väldigt söta. Har visst fortfarande problem med definitionen..
    Jag har knappt hunnit tänka på påsken ännu, det går så fort nu. Vädret idag är ju alldeles ljuvligt!

    Ha en skön dag o må så gott, kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga kort du har skapat!
    Håller med dig att städningen är det värsta med syssel/pyssel.
    Vädermässig tänkte jag skriva att vi har haft en fin dag hittills, kollar ut och ser att det snö/regn/hagel storma. Inte precis riktig fint!
    Ha en bra vecka trots "aprilvädret"

    SvaraRadera
  4. Så fina kort. Härliga färger, mönster och motiv. Själv orkar jag aldrig göra påskkort, det blir bara julkort. Men visst är det skönt och avslappnande att sitta och pyssla med sånt.

    Hoppas du har haft en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Så fina och så roligt det ser ut. Jag hoppas dina bekanta verkligen uppskattar att få hemgjorda kort, för det är verkligen det mest personliga och trevligast.

    SvaraRadera
  6. Så härligt det låter och ser ut på bilden!! Jag är som sagt grymt avis men jag får väl shoppa på nätet :).

    Mitt hobbyrum ligger i husets gamla garage så det är också kallt men vi har löst det så att vi ställt ner en värmefläkt och det funkar faktiskt riktigt bra.

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Alltid roligt med pyssel och tänk så roligt att få ett lite annorlunda kort. Det tråkiga är ju som sagt att städa upp efteråt.... Ha det gott Kram Marie... Tack för dina rara kommentarer hos mig!

    SvaraRadera
  8. Fint pyssel - och visst går tiden fort när man håller på! :-)

    SvaraRadera
  9. Å så fint det blev! Jag tycker också om att göra egna kort men har tyvärr inte så värst mycket talang för det. (=
    Ha en fin vecka! Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Jag har ju inte fattat att det är påsk snart jag!
    Började fundera på det häromdagen när jag läste hos någon bloggerska att hon börjat med påskpynt=))

    Pyssel är meditativt!
    Så skönt att kliva in i den världen och koppla bort annat.

    Härlig bild!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Jag kan se framför mig hur du sitter nästan begravd av en massa papper och andra pysselgrejer, och pysslar så att fingrarna nästan glöder! Jag är bättre på att köpa på mig fina papper än att komma mig för att göra något av dem.. men man kanske kan göra påskkort till nästa år??

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!