tisdag 28 december 2010

Julefrid

För andra dagen i rad har tiden stannat på Solhäll. Vi sover länge om morgnarna, äter frukost när andra börjar fundera över lunch och går och drar i julklappspyjamasen till långt in på eftermiddagen. Mellandagarna är nästan det allra skönaste med julen!

Någon dag här framöver blir det nog en tur in till stan. Jag behöver en ny (större) kameraväska och sambons ryggsäck har pajat. Vi funderar också på att köpa en ny TV med "allt" inbyggt, så att man slipper alla fula sladdar och extra boxar och dosor som ligger och samlar damm. Men innan vi ger oss ut i verkligheten kurar vi nog inomhus en dag till. 

Jag har fått första säsongen av "Mad Men" på DVD, som jag redan klämt tre avsnitt av, och en trave olästa böcker ligger i hyllan och lockar. Och så kan man ju krypa tillbaka ner i sängen med datorn och göra "hembesök" hos alla er andra där ute i bloggvärlden!

10 kommentarer:

  1. Helt i min smak verkar dina dagar vara!
    Just så är det här också! När det dessutom aldrig blir riktigt ljust ute får man ju knappt upp ögonen...!
    Det låter spännande med lite shopping också.

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Fröken Grön Skön, inte dåligt att vara ledig. Bara skrota runt och bara vara, fast jag börjar känna mig ganska återuppladdad nu...
    Tänk det är snart nytt år, tiden bara flyger iväg!

    Kramen Tina

    SvaraRadera
  3. Det låter härligt! Här slappas det också mycket (förutom mitt lilla skidäventyr).

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter...

    Idag när jag kom tillbaka från Västergötland, fick jag ställa mig att skotta infarten, det första jag gjorde, dryggöra om jag får säga. Jag har sparat den sista biten till David, (som kommer lite senare) mest för att han ska se hur mycket snö det kommit medan vi varit borta, hihi!!!

    Jag tror någon omtänksam granne har skottat plogvallen vid vår postlåda så att brevbäraren kunde komma fram med sin bil, det var verkligen uppskattat. Undrar just vem?

    SvaraRadera
  5. Ja, herregud vad man går här och slappar! Underbart skönt får jag allt lov att säga! Och nu har vårt filmpaket anlänt, och det gör ju inte direkt att man tar sig ut ur hemmet mer. Särskilt inte nu när vi fastnat i serien Graven. Vi sa att vi skulle bara se ett avsnitt per kväll, men det var så sjukt spännande att det gick åt skogen direkt!

    Jo, den gröna spillkumen är inköpt alldeles nyss på Ikea, dagen innan julafton faktiskt. Men jag har aldrig sett den på webben dock. Den fanns även i gult, men gult går ju bara inte. Den känns hantverksmässig, och den gröna färgen är jättehärlig!

    SvaraRadera
  6. Hej!!
    Låter som härliga mellandagar, ungefär som här;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Älskar också mellandagarna, friden kommer, det är ljuvligt. Det enda ansträngande jag gör är att gå med hundarna, sen är det slappning som gäller.
    Så låt oss trava runt i våra pyjamasar!
    God fortsättning, Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Det låter ju bara för skönt... Böcker och pyjamas och lata dagar... Men vad är katrinplommondagen?

    Ska du fortsätta fotokurs till våren? (frågestund här eller..*haha*..)

    Må så gott nu där hemma!

    Önskar dig en riktigt god fortsättning och ett Gott Nytt År!

    Varmaste hälsningarna Mariette

    SvaraRadera
  9. Härligt, härligt!
    Det är det jag tycker om, tiden efter jul.
    När allt lugnar ner sig och man kan mysa.

    Mad men är såååå bra!
    Själv fick jag någon vampyrserie i tre delar som jag ska börja titta på i morgon.
    Ihop med massor av godis förstås=))

    Om vi inte hörs innan nyår så önskar jag dig Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  10. Vad sköööönt ni har det! Jag har minsann också slappat en del här sista tiden men det beror mest på att jag inte får någon luft ;0). Jag kan rekommendera dig att förodla tomat, paprika och gurka eftersom du då kan få tag i bra mycket roligare sorter än de som säljs som färdiga plantor i butik. Har du inget växthus kan du välja sorter som fungerar på friland och sedan sätta både paprika och tomat i stora krukor på något varmt och skyddat ställe... Tomatsorterna Garderners Delight och Moneymaker har jag odlat på friland tidigare och det har fungerat väldigt bra. Du bor ju dessutom på en aning varmare breddgrader än jag ;0).

    Har du svårt att komma ihåg att vattna under sommaren kan det vara smart att sätta några pallkragar på en varm och skyddad plats (emot en södervägg kanske) så torkar inte jorden ut lika fort som den gör i en kruka... Man kan även sätta ner 1,5l flaskor upp och nervända i jorden så rinner vattnet ut i lagom takt. Jag kommer att återkomma till detta på min blogg längre fram i vår.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!