tisdag 16 november 2010

Livets historia på en vägg

I helgen spikade vi upp det sambon letat efter och samlat på under det senaste året: Landskapssköldar från de landskap vi har anknytning till. Det blev en hel del, som ett "livsträd" på något vis. - Antingen har vi bott i landskapet eller så har vi rötter där.

Mina landskap är Uppland, Västmanland och Blekinge, mannens är Småland, Jämtland och Gotland. Skåne har vi gemensamt. (Min "gube" är till och med född här och har återvänt i vuxen ålder.) Jag hade kunnat lägga till Östergötland, där min mormors släkt har sina rötter, och sambon har bott ganska många år i Sörmland. (Hittar vi dem, så finns det ju plats kvar.)


Hmm, jag tror inte att min fotolärare hade gett mig godkänt för den här motljusbilden... Och den röda väggen är svår att göra rättvisa på bild, - nyansen är egentligen en annan än vad det ser ut att vara. Skyller på att fotoljuset är märkligt så här års.

8 kommentarer:

  1. Vilket annorlunda samlingsobjekt, era sköldar! Skulle gärna se de lite närmre - där har du att bita i till nästa inlägg. Håller med om att fotandet är supersvårt så här års. Och oss emellan så fuskar jag igen med autoläget...
    Eija

    SvaraRadera
  2. Vilken kul och häftig grej!

    Kommer du ihåg "utmaningen" jag hade i min blogg för ett tag sedan som du skrev upp dig på...?
    Jag har kommit på vad jag ska göra år dig, nu ska jag bara fundera färdigt på material och detaljer och sedan är det bara tiden som ska till...
    Hoppas du blev lite nyfiken ;-)

    Ha det bra
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Snygga sköldar!! Vad mysigt och ombonat Ni har det;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken kul grej.
    Ser väldigt ombonat ut hos dig.
    annika

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara sköldar :) Kul att ni har anknytning till dem :) Jag håller med dig att det är svårt att få bilderna bra i ljuset som vi har vid denna årstid. Det är inte ljust så många timmar heller :) Kramar från Emilia

    SvaraRadera
  6. Ja det är jättesvårt att få till bra bilder nu. Tack för kommentarer! Jag blir själaglad och mitt självförtroende hoppar upp ett hack.
    Ha det bäst nu!
    Jessika

    SvaraRadera
  7. Hej
    En härlid idé ja det är verkligen svårt att fota just nu,
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Satt och surfade runt för att få lite inredningstips och snubblade in här. Mysig blogg du har, måste jag säga! Den här idèn med att visa upp sina rötter har jag faktiskt funderat på också, fast i form av flaggor istället för landskapssköldar, eftersom vi är en mångkulturell familj.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!