onsdag 3 november 2010

Fotokurs och award

Igår kväll var jag på fotokurs igen. Den här gången jobbade vi med hur man tar kort på rörelse,  - det är minsann inte det lättaste. Klurigast är det att försöka hinna tänka på bildkompositionen, samtidigt som man ska försöka panorera ett objekt som inte står still. (Vilket osökt får mig att tänka på en gammal klassiker; damen med videokamera som man hör hojta: "Du simmar ur bild!") 

Någon dag när vädret tillåter ska jag nog ställa mig vid grindhålet och träna på lite bilar som far förbi. Har jag tur kanske det kommer en och annan moped också! (Grannarna kommer tro att jag har blivit galen...) Men idag stannar jag inomhus och tränar på rinnande vatten ur kökskranen!


Annars började den här dagen bra: Jag låg kvar i sängen med laptopen på magen, surfade runt lite bland mina favoritbloggar och hittade helt plötsligt en award från söta fröken Hannis. (Du skämmer bort mig, Hannis! - But I like it!)


Den här gången vill jag gärna skicka den vidare till följande härliga bloggar, som jag hittat till nu under hösten:


Tack för att ni förgyller min vardag, flickor!

6 kommentarer:

  1. Det låter spännande med fotokurs och ambitiöst!:)
    Du verkar ju ha ett skönt bildsinne redan nu...!

    Tack för titten hos mej och för en award dessutom! Åh, så rart av dej!
    Önskar dej en fin och skön dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack fröken Grön!! Wow vilken bra bild på rinnande vatten - blev törstig nu. Du simmar ur bild - gud va roligt. Hihi.
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Stort grattis till din award!
    Den är du väl värd för din härliga blogg.
    Gillar ditt sätt att skriva...

    Inte ser det ut som om du behöver gå någon fotokurs.....vilket foto på vattnet!

    Ha en fin dag vännen,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Tack söta rara!!

    Och grattis till dig också förstås!!

    Spännande med den där fotokursen... Bilden var riktigt läcker!

    Trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  5. Grattis till din award!

    Kul med din fotokurs, något som jag definitivt skulle behöva gå!

    Kram.

    SvaraRadera
  6. Så trevligt att få skämma bort dig=))
    Blev så där lagom avis när jag läste att du låg i sängen med datorn på magen...
    Jag vill också!!!

    Bilden på vattnet är ju bra!!

    Få nu inte grannarna att tro att du är en galning som dokumenterar deras liv, hehe.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!