onsdag 29 september 2010

Sneak preview

I veckan har jag äntligen påbörjat det lilla rum nere i källaren som ska bli pysselrum. Jag måste ju ha någonstans där jag kan sitta och "pula" med min julkortstillverkning i höst, hehe! Sambon ska få ha ett litet hörn, han också.

Jag har inte kommit så värst långt, men jag får medge att jag varit rätt duktig med grundarbetet: Golv och väggar är skurade med rotborste, dörrarna rejält gnuggade med målartvätt och det enkla planktaket målat i vitt. 

Men sen tog ordningsdisciplinen slut; jag började i helt fel ordning och målade dörrarna! Vilken färg? - Grön, så klart! Jag hittade en burk överbliven färg, ärtskida från Alcro, ute i ladan. - Tänk, vad bra att jag samlar på grön färg i olika nyanser!


De gamla handtagen och låskolvarna får sitta kvar. Slitna och skavda, men ack så charmiga!

Idag börjar jag i rätt ordning, med väggar. Sen blir det golv och trappa. Jädrar, vad jag gillar att måla!

Bilder utlovas framöver, när det finns något vettigt att titta på.

3 kommentarer:

  1. Shit vad du är duktig som börjar så ordentligt!!
    Det skulle jag behöva lära mig av=))

    Det låter som att det kommer att bli en snygg pysselverkstad=))

    SvaraRadera
  2. När man sätter igång med ett projekt så tycker jag att det är viktigt att man följer dit inspirationen pekar. Så vill man börja med att måla dörrar så ska man göra det! Och det låter underbart med en egen pysselverkstad :-)

    SvaraRadera
  3. Imponerad av din grundlighet!!! Ska bli så roligt att få se lite av rummet så småningom...! Det är ju så härligt att ha en plats att sitta vid!

    Kram du målare!:)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!