torsdag 19 augusti 2010

Uppröjt

Nu när den lilla hyllan med bakingredienserna blev så piffig blev det extra tydligt hur sorgligt åsidosatt resten av "smatten" var. Här ute har vi inte renoverat ett endaste dugg (mer än att vi ryckt bort en äcklig plastmatta på golvet) och den lilla utbyggnaden har mest blivit en depå för återvinning och gammal bråte.

Vi gjorde ett tappert försök förra sommaren att få lite "skafferikänsla" här, genom att sätta in en vanlig lagerhylla för diverse konserver, men sen har det liksom bara "slammat igen". Dags för en liten upprensning, med andra ord!


Återvinningen och konserverna finns kvar, men nu är det lite mer ordningssamt i korgar och backar. Jag hämtade in en liten vit bänk som har stått i trädgården, - den blev fin under fönstret! Bra att ha något att ställa matkassarna på när man kommer innanför dörren.

Nu är jag på jakt efter något snyggare att ersätta lagerhyllan med. Loppis i Ballingslöv på söndag kanske kan lösa det problemet!

3 kommentarer:

  1. Vad du fixar! Den lilla hyllan blev ju jättefin, tyckte iofs den var fin även i gult :)
    Hoppas du gör lite fynd i Ballingslöv, själv blir det nog Genarp på söndag! Helgen efter Ronneby Brunn, det ser jag fram emot!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vissa hörn har en benägenhet att dra sig åt "överblivet". Min hall är ett enda stort sådant hörn.. Men nu ser det ju mysigt ut, och gillar verkligen den gamla brädväggen med smala brädor. :-)

    SvaraRadera
  3. Visst känns det befriande att röja upp lite då och då. Hos mig är det dock en stor risk att det "slammar igen" ganska snart igen...

    Bra att ha en plats för återvinning, vi har kaos i ena hörnet i köket med påsar och kartonger med återvinning både högt och lågt. Vi måste snart komma på en smart och snygg lösning för detta innan jag blir tokig...

    Lycka till i helgen, hittar du ingen bra hylla på loppis kan du ju alltid måla den befintliga lagerhyllan.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!