måndag 9 augusti 2010

Tidskriftsamlare

När vi flyttade från "Storstad" slängde jag mängder med gamla inredningstidningar som jag hade samlat på mig genom åren. De äldsta jag sparat var nästan 10 år gamla, hmmm...

Jag bestämde mig dock för att spara alla tidskriftsamlare (vanliga vita från IKEA), även om de såg lite slitna och skraltiga ut. - Jag känner mig själv och vet att tidningshögen kommer att växa igen, och den är redan på god väg.

När jag idag ändå var i farten och gjorde namnskyltar till sambons arbetsplats, så stansade jag ut lite extra bokstäver och gjorde snabba etiketter:


Tidskriftsamlarna ser fortfarande lite luggslitna ut, men nu blev det lite ordningssamt iallafall.

Bokstäverna är stansade med en s.k. QuicKutz-tång, och alfabetet heter Blossom och inhandlades för en billig penning på Tradera förra året.


Tidskriftsamlarna ska få flytta ner i mitt pysselrum i källaren. När jag har ett...

4 kommentarer:

  1. Det blev ju bra - tror jag kommer lifta dig där..., när jag får ordning på mina tidningar och när det blir ett pysselrum, så jag vet var jag har dem... ;-)

    Börjar få lite ÅGREN, vart tog ledigheten vägen?
    Kan tänka mig att du bara myser på...
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Kul att höra av dig!

    Dina tidskriftsamlare tyckte jag blev hemskt bra och snyggt.
    Här ligger mina inredningstidningar överallt.....vill ju inte slänga...

    Håll tummarna nu för vårt nya "lilla nätprojekt".

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Aaaah! Så snyggt med stansade bokstäver..! Yes, du har rätt, Ikea är tråkigt - så de behöver ju verkligen pimpas ;) haha...

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!