torsdag 26 augusti 2010

Flytta om

Öppna hyllor i köket är trevligt. Jag tycker om att se mina saker, både de jag använder varje dag och saker som mest bara står och är fina.


Jag måste erkänna att jag aldrig blir riktigt nöjd med hur sakerna står grupperade. Det där med att göra fina stilleben som många av er andra är så duktiga på, det har jag alltid tyckt är lite klurigt.

Så jag flyttar om och flyttar om...


... och flyttar om en gång till.

"Var står kaffemuggarna nuförtiden?" frågar sambon var och varannan dag, men han är en synnerligen tålmodig man och låter mig hållas.


Och precis när man tror att man har fått till det hyfsat fint på hyllan, så gör man ett nytt loppisfynd som naturligtvis också måste få plats.

Då är det bara att börja flytta om igen.
Och flytta om...
... och flytta om...

3 kommentarer:

  1. Hm känner igen detta... Vi har inga öppna hyllor men köksskåp med glasdörrar. Det måste vara både praktiskt och snyggt, kan tex inte ställa vardagsmuggarna längst in i skåpet.

    Ang höst så börjar den göra sitt antågande även här i Gästrikland, idag är det bara 10 grader.

    SvaraRadera
  2. Det är ju omflyttandet som är själva grädden på moset! Jag är mycket nöjd med de öppna hyllor som jag har i köket, förutom den som är ovanför mitt köksbord som jag inte får till. Eller så tröttnar jag fort..
    Vilka bedårande gula burkar förresten! I´m in lööööv!

    Och så klart att du har rätt! Visst ska man fortsätta att växa och inte låta sig tryckas ned småaktiga människor. Ibland behöver man få det påmint så tack för det :-)

    SvaraRadera
  3. Mmmm, eftersom jag älskar både färgen grönt OCH gammalt porslin blev jag helt salig här.... Mari.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!