måndag 8 mars 2010

Mera grönt!

Även om jag gillar loppisfynd bäst, så är det rätt kul att botanisera i inredningsaffärer med nya saker. Fast jag har skärpt mig ganska rejält när det gäller shoppandet (- vi sparar pengar för att kunna byta från oljepanna till en värmepump på Solhäll, hmmm trist men nödvändigt), så slinker en och annan småsak med hem ibland.

För någon vecka sedan inhandlade jag gröna blockljus på Åhléns, och på Village hittade jag fina, bladiga "girlanger" som blev jättefina som ljusmanschetter.


Kommer man förbi den supersöta lilla affären Deisy Boo så vet man nästan på förhand att man inte kommer ut tomhänt... Där finns jättefina saker från bl.a. House Doctor och GreenGate. Den här gången kom jag ut med ett grönt krucifix, - likadant som ett jag hade tidigare, men som trillade i golvet och gick sönder på självaste julafton!


Ska ta mig en tur till färgaffären någon dag och handla mig en burk färg, i någon tjusig grön nyans, såklart! Jag har t.ex. en gammal träbricka som behöver piffas till.

Annars är jag på jakt efter en liten, billig loppisbyrå att ha i garderoben på Solhäll. - Den skulle man ju klart också kunna måla grön!

2 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Förstår att du gillar grönt!
    Har jag rätt?

    Visst är det kul att handla nya saker också....kombinationen gammalt nytt blir som bäst då.

    Dina gröna prylar var sköna och vårliga.

    Ha det gott,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. härligt med massa grönt:)
    hoppas du har haft en mysig dag i solen
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!