söndag 14 februari 2010

Snöskottning och trädgårdsbänk

Ännu en helg till ända. Otroligt vad tiden går fort, och tiden på Solhäll i synnerhet. Trots att vi är lata och egentligen inte gör någonting.

Lördagen bjöd på kontraster: Snöskottning och inköp av ny trädgårdsbänk, inom loppet av en och samma timme!

Vi var tvungna att skotta oss ut ur huset efter nattens snöfall, för dagens enda utflykt: Det traditionella lördagsbesöket på Erikshjälpen.

Trots att vi hänger där nästan varje lördag, så finns det alltid nya möbler och prylar att titta på. (De måste ha bra omsättning, med andra ord. Nog inte bara vi som handlar, hehe!)

Den här gången hittade vi en trevlig liten bänk att ha i trädgården, för 125 kronor. Vitmålad och klar!

I väntan på våren får den stå på glasverandan, och ta mig tusan om den inte passar jättefint där också:

Hmmm, kanske den blir kvar där...

3 kommentarer:

  1. Den är ju jättefin där!!
    Måste kallas fynd tycker jag.
    Undrar varför inte vi har Erikshjälpen här?

    Jag surar så smått över det usla och svindyra loppisutbudet som råder här för tillfället=))

    SvaraRadera
  2. Kul att ni gör så bra fynd. Kanske ett ställe för David och mig och leta sommarmöbler, när det väl blir dags.

    SvaraRadera
  3. Hmm jag är inte alltid vän med min maskin heller, vi har allt våra dagar, hihi!
    Gud vilken fin bänk, jag har letat efter nåt liknande men nya är dom svindyra...å på våra dyrloppisar har utbudet varit noll!
    Såg dina "skolådor", alltså hur snygga som helst och smart idé med färgerna!

    Ha en mysig kväll!
    Kram kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!