måndag 15 februari 2010

Award!

Måndag brukar inte vara min favoritdag, precis, men idag är den det! - Jag kom nämligen hem efter jobbet lagom för att upptäcka att jag fått min allra första award, och det från go'a Maria på bloggen Marias Stil.


"Hur känns det?"
"Tack, jag är så mallig att jag håller på att trilla av stolen!"

Med awarden följer en uppmaning att berätta 7 saker om sig själv, so here goes:

1. Jag är född i studentstaden Uppsala, och bodde där mina första 11 år. Dialekten har inte ändrats så mycket sedan dess.

2. Jag har kört omkull Arnold Schwarzenegger på skridskor, på en isbana i Sun Valley, Idaho, 1990. (Han var lika kass på skrillor som jag...)

3. Om jag bara fick äta en och samma sak resten av livet, skulle jag äta glass.

4. I min klena DVD-samling ingår både The Breakfast Club av John Hughes, Edward Scissorhand av Tim Burton och Det stora blå av Luc Besson. Filmer alla borde se!

5. Om jag fick byta yrkeskarriär över en natt, skulle jag sadla om och bli målare. (INTE konstnär!) Eller kanske öppna en egen kuriosabutik, där jag skulle sälja både gamla och nya saker.

6. Jag har alldeles för många handväskor. Och läppglans. Och extrakilon.

7. Mitt motto här i livet är "Det ordnar sig alltid", och det har det gjort så här långt!

Jag vill skicka awarden (och de sju "frågorna") vidare till följande finfina bloggerskor:

Hannis Hem
Sköna och Gröna Ting
Carro's Blogg
Nygammalt

Tack igen, Maria!

6 kommentarer:

  1. Ja, är det någon som man ska tackla på skridskobanan så är det väl Arnold! Inte alla som lyckats med det :-D

    Att geniet behärskar kaoset, det citatet undrar jag om jag inte ska ta och skriva ned och hänga upp ovanför mitt skrivbord på jobbet!

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Hoppas kuddfodralen kommit fram??

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nämen.., jag blir ju överlycklig.., tack vännen för denna överraskning!!!!
    Det känns väldigt speciellt att få en utmärkelse så här, en slags bekräftelse på sin kreativitet:)

    Nu kommer jag att sussa oerhört gott kan du tro.., tack tack!
    Kram kram
    Marianne

    I morgon får jag försöka avslöja lite hemligheter om mig själv.., hmmm, vad det nu kan bli!!!:)

    SvaraRadera
  4. Men tack!! Och grattis till dig.

    Du bjöd mig på ett gapskratt när jag läste om Arnold Schwarzenegger!!
    Det hade jag velat sett=))

    SvaraRadera
  5. Grattis till den!!!
    Vilket härligt motto du har! Och glasveranda... mmm...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till din Award ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!