måndag 30 november 2009

Golvljusstake

Hur gick då letandet efter ljus till min spraymålade golvljusstake?

Jo, det visade sig att det finns en sorts ljus som heter Gilleljus, som passar hyfsat bra i den mittersta hållaren. (Hittade sådana på både Åhléns och på Coop, så det är nog en standardmodell, trots allt.) Jag fick "tälja" nederkanterna lite, men sen gick det ganska enkelt att trycka ner det.

På sidorna har jag satt vanliga Kronljus. De glappar en aning, men det funkar om man lindar lite papper runt nederdelen innan man stoppar ner dem.


Över jul får ljusstaken härbärgera i det röda rummet på Solhäll. Kan hända hamnar den i något annat rum till slut.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vad roligt att du lämnade en kommentar hos mig för nu hittade jag till dig. Vilken fin och mysig blogg du har och du har pyntat fint till advent. Vackert med röda siffror. Det har jag inte sett förut. Golvljusstaken är jättefin. Kommer på besök snart igen!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!