onsdag 18 november 2009

Glamorous Gabbi

Ibland (ganska ofta, faktiskt) får jag en fix idé, som jag inte kan släppa. Som för några jular sedan, när jag fick Camilla Thulins fina blädderbok "Stil" i julklapp av min svärmor.

På en sida i slutet av boken finns det en synnerligen parant äldre dam, som visar sina piffiga necessärer. De kommer från det amerikanska kosmetikaföretaget Benefit, och är helt bedårande charmiga! Det krävdes naturligtvis inte många sekunder för mig att skapa ett instant ha-begär... En sån bara måste jag ha! (Så lätt föds en fix idé hos Fröken Grön.)

Efter lite Googlande insåg jag att företaget inte verkade överrepresenterade i Sverige, precis. Däremot gick det alldeles utmärkt att göra en beställning från USA, via deras hemsida. Porto och tullavgifter gjorde det ju inte till världens mest lysande affär, men eftersom jag passade på att utöka beställningen med diverse andra sminkartiklar (jag menar, portot var ju ändå betalt!) så kändes det ändå OK.


Så nu bor glamorösa Gabbi i mitt badrum. Hon är bara såååå läcker, och jag älskar henne! Och slår man ut kostnaden på de år som gått, och de år som komma skall i hennes sällskap, så var hon minsann värd varenda krona!

1 kommentar:

  1. Den boken har jag också!
    Skitbra tycker jag, och snygg design.
    Men glamorösa Gabbi har jag missat=))
    Hur gick det till??
    Så nu måste jag kolla boken igen!

    Visst är det synd att portot blir så dyrt.
    Hittade saker på an auktion jag ville ha men hoppade av pga avgifterna.

    Ha en go helg!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!