tisdag 25 augusti 2009

Selma

Det måste väl iallafall vara rejält med vuxenpoäng om man helt plötsligt tycker det är lite kul med pelargoner?!

Tidigare i sommar inhandlade jag två stycken Mårbackapelargoner till det facila priset av 29 kronor plantan. (Billigare än så kan det nog inte bli, har jag förstått nu i efterhand.)

Jag gillar den ljusrosa färgen, och pelargoner lär ju vara ovanligt snälla att ha i kruka utomhus.

Jag köpte en billig trätunna på Rusta och planterade båda plantorna i. Till att börja med såg det lite fjuttigt ut, men oj vad den frodas och blommar nu! Det känns som om det kommer nya knoppar hela tiden.

Det måste ju enbart bero på att Fröken Grön har gröna fingrar, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!