söndag 30 augusti 2009

Fredagsöverraskning!

När vi svängde upp mot Solhäll i fredags eftermiddag fick vi en härlig överraskning: Gavlar, vindsfönster och vindskivor var redan målade och klara! Och jisses, vad fräscht det blev!

"Vi tyckte det vore trevligt för er om det var klart till Bodagarna nästa helg," var målarens kommentar när jag ringde och jublade.

Med nymålade gavlar insåg vi att fönstren behövde få en snabb makeover. Vi handlade matchande trä- och metallfärg, och målade på de röda partierna runt fönstren och på fönsterbleck. Det kom några småskurar emellanåt, men på det stora hela tog jobbet inte så värst lång tid under lördagseftermiddagen. Och då målades det ändå extra saaaakta, för att det inte skulle droppa röd färg ner på den vita putsen...

Jag kan bli så där jublande lycklig, när förändringar blir så bra att de till och med överträffar mina redan skyhöga förväntningar. I helgen hade jag definitivt ett sådant ögonblick! Iallafall ända tills jag insåg att jag glömt kamerabatteriet hemma i lägenheten i Storstad, och att det inte skulle bli några foton att njuta av under veckan som kommer.

Hrmm, ja ja... Bildbeviset får vänta till nästa söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!