lördag 11 juli 2009

Skafferi i harmoni

Vi har ett underbart stort skafferi på Solhäll. Det är inte ett sådant man kan gå in i, men det är ändå stort som en garderob och slukar allehanda ätbara torrprodukter man kan tänka sig att behöva i ett kök. (Och lite annat skräp...)

Problemet har tidigare varit hyllplanen i skafferiet, - de har varit alldeles för tunna och liksom buktat ner på mitten av alla tunga konserver som säkert staplats där genom årens lopp.

Redan förra sommaren hittade jag söta små kantband på ett 50-talsfik i Ör i Småland. Sedan dess har planen varit att fixa nya hyllplan till skafferiet, men i mängden av andra (mer akuta) projekt har det helt enkelt inte blivit av. - Förrän nu! Och se så fint det blev:
Hyllplanen sågades till av vår lokala brädgård i Glesbygd, och för fem måttbeställda hyllor gick räkningen på ynka 350 kronor!

Nu är det helt plötsligt lite kul att hålla fint i skafferiet. Jag har nästan blivit som Julia Roberts läskiga make i "Sova med fienden", som alltid var noga med raka linjer och att vända alla etiketter utåt! (Vi får väl se hur länge det varar...)

Eftersom jag är en "sucker for nice package" är det extra kul att shoppa runt efter fina burkar och korgar att ha grejer i. - Varför ha kaffet i ett papperspaket när man kan hälla över det i en fin änglaburk?! (Från den söta lilla affären Tusen Ting i Broby.)

Pastalådan på bilden ovan har jag "pimpat" på egen hand. Jag köpte en vanlig trälåda på EKO-hallen (finns bl.a. utanför Fjälkinge och i Malmö) och målade den med lite överbliven färg från glasverandan. Sedan använde jag bokstavstenciler som jag hade i min scrapbooking-låda, och "duttade" med vit färg. Det blev väl rätt bra?

På landet får man lov att ha EXTRA ALLT när det gäller pluttinuttig heminredning, så därför får den här romantiska madonnabilden pryda handtaget på utsidan. (Också inhandlat på Tusen Ting i Broby.)

Iallafall ända tills någon går fel för att de tror att dasset ligger där, säger sambon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!